Byrået bak Northugs burger-avtale om idrett og sponsing av usunne produkter: – Ikke gjort i desperasjon Tidligere langrennsstjerne Martin Johnsrud Sundby mener langrenn og godteriprodusenten Nidar ikke passer sammen. Han er også skeptisk til avtalen mellom tidligere lagkamerat Petter Northug og Burger King.
Norges Skiforbund får fornyet støtte fra Elon før VM på hjemmebane Midt i sponsorkrisen for Norges Skiforbund, trår Elon til med en utvidet avtale – nå sikter de mot VM-suksess i Trondheim.
Kjemper mot klokka for å lande avtaler: – Ingenting er enkelt i dagens marked Hopp forlenger sponsoravtalen med Toyota, men har fremdeles et stykke igjen for å nå målene sine.
SoMe-eksperter: Slik kan idrettsprofilene tiltrekke seg sponsorer De mener det finnes flere veier til målet ved hjelp av sosiale medier.
Stjernen mener utøverne må gå i seg selv Skiforbundet har mistet flere viktige samarbeidspartnere på sponsorsiden. Nå etterlyser en av de største stjernene handling fra utøvernes side.
Slik skal de jobbe for å erstatte gigant-sponsorene: – Kanskje skal vi rigges litt annerledes Skiforbundet har en jobb foran seg etter at Equnior og Sparebank 1 bestemte seg for å avslutte sine sponsoravtaler.
Trekker seg som toppidrett-sponsor – avviser at de ikke får nok for pengene Equinor skal endre kursen i sponsorarbeidet sitt. Som konsekvens av det må Skiforbundet og Fotballforbundet se seg om etter nye inntektskilder.
Ekspert reiser større spørsmål om sponsor-trend: – Usikker på om de får verdi for pengene Equinor avslutter samarbeidet med både Skiforbundet og Norges Fotballforbund. Flere mener de vil slite med å finne erstattere på sponsormarkedet.
Ekspert: Dette blir Braathens utfordring på sponsormarkedet nå Lucas Braathen skal heretter konkurrere for Brasil, og er i full gang med å finne nye sponsorer.
Norges Skiforbund har leid inn First House-partner i hoppkonflikten Norges Skiforbund har leid inn First House-partner Sigbjørn Aanes i Stöckl-konflikten.
Slik forklarer de hopplandslagets sponsor-trøbbel – Mangler profiler Hoppsporten ligger etter andre idrettsgrener kommersielt sett, mener ekspert.
Martin Giæver blir kommunikasjonsansvarlig i Holmenkollen Skifestival Skal bidra til å lage folkefest i Holmenkollen.
Aker BP sponser Kombinertlandslaget Kombinertkvinnenes kamp for å få bli en del av vinter-OL i 2026 får bred støtte. Aker BP går inn som langsiktig partner med Norges Skiforbund kombinert.
Reagerer på at Viaplay og Skiforbundet har samme kles-sponsor – Isolert sett er det ikke så ille, men fra et journalistisk utgangspunkt reagerer jeg på nærhet og avstand og et etterlatt inntrykk av at man er på lag.
Norges Skiforbund Langrenn dropper Dale of Norway – Vi hadde et sterkt ønske om å videreføre samarbeidet.